Müşteri Sadakati Sağlamak
Ticaret dünyasında tüm işletmelerin kar oranından çok önemsediği tek şey müşteri sadakatidir. Özellikle yeni işletmeler de bu durum oldukça önemlidir. İnsanlara güler yüzlü ve samimi davranışlarda bulunmak yeni firmaların müşteri kazanmasında yardımcı olacaktır. Müşteri sadakatisağlamak konusunda en zorlu yollarda birisi de bunu sürdürmektir. Verilen bir hizmetin daimi olarak aynı kalması veya artması sürdürülebilirliği kolaylaştıracaktır.
Verdiğiniz hizmetin tüm inceliklerini bilmek hangi müşteriye odaklanacağınızı size anlatır. Örneğin müşterileriniz ucuz mu yoksa kaliteli ürünler olduğu için mi işletmenizi ziyaret ediyor. Müşteri sadakati sağlamak için sıklıkla anketler düzenleyebilirsiniz. Firmanızı bu cevaplara göre yenileyerek, daha çok insana ulaşabilirsiniz. Süreç halinde ilerleyen sadakat işi, güvene ve samimiyete dayanır. Ayrıca memnun müşteriler yaratmanız, sadakatin ve marka kalitesinin parçalarından birisidir.
Müşteri Sadakati Sağlamak İçin Neler Yapılmalıdır?
Müşteri sadakati sağlamak için işletme sahibine ve personele oldukça büyük iş düşüyor. Her şeyi ne kadar eksiksiz yaparsanız yapın, tek bir personelin olumsuz davranışı işletmenizi kötü göstermeye yetiyor. Bunun için tüm çalışanlarınızı işe almadan önce iş disipliniyle eğitmelisiniz. Çalışanlarınız ile müşterileriniz arasında bir bağ olmalıdır.Tüm bunları sağlamanız durumunda ufak bir işletme bile olsanız, sadık müşterileriniz yıllık kazancınızı arttıracaktır. Bunun yanında hizmetlerinizden memnun kalan insanlar, yanlarında başka insanları da getirecektir. Bu sayede sadece samimiyetinizle reklam yapma fırsatı elde edeceksiniz.Ürünlerinizin kalitesini bilen herkes fiyatlar konusunda endişeli olmayacaktır. Peki, ama müşteri sadakati sağlamak için neler yapılmalıdır? Bunun için günümüzde hem sosyal hem teknolojik yenilikler geliştirilmiştir. Bunlardan biriside müşteri sadakati programı ve müşteri sadakat kartlarıdır.
Müşteri Sadakati Programı
İşletme masraflarını yarı yarıya düşüren ve birden fazla kişinin yapacağı işleri tek başına yapan müşteri sadakat programı, en yakın dostunuzdan biri olacaktır. Yazılımsal olarak güçlendirilen bu program bilgisayara entegre edilerek, işletmenizi yönetmenizi sağlar. Müşterilerinizin ihtiyaçlarına hızlı çözümler üreten program ile odaklanabileceğiniz yerleri kolaylıkla görebileceksiniz. Örneğin birden fazla ürün satan lokanta olabilirsiniz. Ay boyunca yüzlerce yemek satıyorsunuz. Müşteri sadakat programı ile hangi yemeğin ne kadar sipariş verildiğini görebilirsiniz. Bunu saatlik, günlük ve haftalık olarak yaparak, bir üründen kazanç miktarınızı hesaplayabilirsiniz. Size yeteri kadar kazanç sağlamayan ürünleri bu sayede keşfederek, yerine yenisini ekleyebilirsiniz. Pek çok büyük-küçük markanın tercih ettiği ve çoğu kez meyvelerini topladığı Müşteri Sadakat Kartı gözden kaçırmamanız gereken bir detay olacaktır.
Sadece müşterilerinizi değil aynı zamanda personelinizi de yönetmenizi sağlayan müşteri sadakat programı ile işletmenizdeki masaları her bir çalışana tanımlayabilirsiniz. Böylelikle göz kalabalığını ve karmaşayı önleyebilirsiniz.Müşterilerin neleri beğenip beğenmediğini anlayarak, sadakat yüzdesini arttırabilirsiniz. Marka prestijine olumlu katkı yaparak, yıllık kazancınızı yükseltmek için tüm bayilerde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Ayrıca çeşitli müşterilere puanlar ve kampanyalar tanımlayarak, daimi müşteriler elde edebilirsiniz.
Müşteri Sadakat Kartı
Sadakat yazılımının yanında kullanabileceğiniz bir diğer ürün ise müşteri sadakat kartıdır. AVM’lerde, lokantalarda, spor salonlarında ve birçok yerde kullanabilen bu kartlar, çipli veya çipsiz olarak tasarlanarak hizmete sunulur. Kurumsal kimlik olarak işletmenizi temsil edeceği için tasarım konusunda uzman bir destek alınmalıdır. Örneğin günümüzde birçok mağazanın indirim kartları bulunmaktadır. Müşterilerinizin çeşitli puanlar toplayarak indirim kazanmasını sağlayan müşteri sadakat kartı, markanızın reklam yüzü olacaktır.
Ticaret dünyasında müşteriler daima kendisine ayrıcalık sunan işletmelerden alışveriş yaptıkları için bu kartlarla kar marjınızı arttırabilirsiniz. Kartlar her müşteriye özel ilgi alanlarını sunduğu için işletmenize yön verebilmektesiniz. Hangi kıyafet daha çok satın alınmış, hangi renkler tercih edilmiş, en çok satılan fiyat aralığı nedir? Gibi sorulara müşteri sadakat kartı ile cevap verebilirsiniz. Bunun yanında uzun süre alışveriş yapmayan müşterilerinizi harekete geçirecek indirimler tanımlayabilirsiniz. Tek bir ürüne bile tanımlama yaptığınızda müşteriler ilgi duyduğu başka bir ürünü de satın alabilmektedir. Siz de işletmenizin verimliliğini ve marka değerini yükseltmek için bize ulaşabilirsiniz. Böylelikle ihtiyacınız olan sadakat kartı, sadakat yazılımı ve diğerürünlere uygun fiyatlardan sahip olabilirsiniz.