Dijitalde kepenk kapatılmalı mı?

İnsanlık adına zor zamanların başlangıcındayız. Her şey “kontrolü ele alınmış” gibi görünse/gösterilse de öngörüm odur ki salgın daha da ilerleyecek gibi. Peki dijital reklam dünyasında bu salgının etkileri ne oldu? Ne olacak? Dijital dünyada kepenk kapatmak gerekiyor mu?

Dükkanınızın kepengi gerçekte kapalıysa

Dijitalde de yoksanız unutulmaya mahkumsunuz. Bu dönemde dayanışmaya yönelik stratejiler üreterek, bilgilendirici ve farkındalık yaratan paylaşımlara önem göstermeli, toplumu bilgilendirici davranmalısınız. Doğru yönlendirilirse markanızın kısa vadede tanınması, hatta fenomen olması bile sağlanabilir.

Dijital reklamda doğru yönlendirme önemli

İnternet çok geniş bir mecra. Doğru bilgi ve yanlış bilgi yan yana. İnsan hangisine inanacağını şaşırıyor. Reklam yayıncısı Google & Facebook gibi platformlar bu duruma nasıl yaklaşacaklarını açıkladılar. Ticaretini internet üzerinden tanıtanların bazı noktalara özellikle dikkat etmesi gerekiyor. 

Markaya zarar verebilecek en büyük hata 

Dijital reklamlar ile korkulardan faydalanmak kısa sürede getiri sağlayabilir fakat marka ne kadar sempatik olursa olsun tüketici aklında kötü bir imaj yaratacaktır.

Bunun yanısıra maske, takviye edici gıda gibi ürünleriniz varsa ve bunlar için “virüslere karşı etkili” diye reklam vermeyi düşünürseniz bir daha düşünün derim. Olası etkileri, toplum gözünde “fırsatçı” gibi görünebilir, hatta görünmekle kalmaz “dolandırma amaçlı verilen reklam” olarak şikayet edilebilir, reklam hesabınızdan da olabilirsiniz.

Koronavirüs salgın sürecinde dijital reklamlarda ne yapmalı?

Her alanın bu konuda kendi doğruları vardır. Bir e-ticaret firması ile gıda firmasının reklamlarını aynı kefede tutmak mümkün değil. Fakat genel öngörüye göre şunları göz önünde bulundurmak gerekiyor:

  • Reklamlarınızda ve paylaşımlarınızda olağan ve konjonktüre uygun davranın.
  • Mevcut reklamlarınızda bütçenizi koruyarak ekstra sosyal medya üzerinden (kendinize özgü) bilgilendirici tanıtım filmlerini reklam çıkmayı düşünebilirsiniz.
  • Google gibi büyük firmalar evden çalışmaya imkan veren bazı ürünlerini ücretsiz sunma kararı aldı. Sizin de bu şekilde hizmetleriniz var ve ücretsiz kullanıma sunabilirseniz, size bağlı bir topluluk oluşturabilirsiniz.
  • Mutlaka her reklam veren gibi reklam verdiğiniz mecranın politikalarını okumanız ve kurallarına uymalısınız.

Koronavirüs salgın sürecinde dijital reklamlarda ne yapmamalı?

  • Korkudan faydalanan reklam politikaları uygulamayın.
  • Alakasız içerikler paylaşmaktan uzak durun.
  • Yanlış hedeflemeler yapmaktan uzak durun.
  • Reklamları komple durdurmayın, unutulmayın.

Son söz

Dayanışma içinde bulunmamız gereken bu günlerde interneti koruyucu bir güç olarak kullanabiliriz. İnsanların evlerine kapandığı ve dış dünyaya bağlanmak için kullandığı en büyük araç olan interneti daha zengin bir ortam haline getirebiliriz.

Faydalanabileceğiniz linkler:

Google Koronavirüs açıklamasını okumak için tıklayın.
Google reklam politikalarına göz atmak için tıklayın.
Facebook reklam ilkelerine göz atmak için tıklayın.

Diğer merak ettiklerinizle ilgili benimle iletişime geçebilirsiniz.

(Visited 96 times, 1 visits today)